الگوی راهبردی رسانه های فضای مجازی در پرتو گفتمان ولایت فقیه



کد کتاب : ۹۸۰۲۰۱۰۰۲۰
ناشر : انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی
آخرین بروزرسانی : ۰۳ آبان ۱۴۰۰
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۳۹۹
شابک : ۹۷۸-۶۲۲-۲۴۸-۱۵۰-۶
تاریخ انتشار آنلاین : ۱۳۹۹
آخرین نوبت چاپ : ۱
نسخه الکترونیکی : دارد
زبان های در دسترس : فارسی
تعداد صفحات : ۳۸۵
مرحله تولید : چاپ شده
برگزیده : کتاب الگوی راهبردی رسانه های فضای مجازی در پرتو گفتمان ولایت فقیه نوشته رضا علیدادی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه دفاع ملی است. امروزه فضای مجازی و رسانه های فعال در آن به صورت جدی تمام ابعاد جهان کنونی را در برگرفته است و بسترساز تحولات اساسی زندگی بشری شده است. این کتاب سعی دارد این رشد را در گفتمان ولایت فقیه بررسی کند.
قیمت : ۷۵۰٬۰۰۰ ریال
موشن گرافیک کتاب الگوی راهبردی رسانه های فضای مجازی : دانلود فایل

کتاب الگوی راهبردی رسانه های فضای مجازی در پرتو گفتمان ولایت فقیه، نوشته رضا علیدادی، از سری کتب (پژوهشکده امنیت ملی) و توسط انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی منتشر شد.
امروزه فضای مجازی و رسانه های فعال در آن به صورت جدی تمام ابعاد جهان کنونی را در برگرفته است و بستر ساز تحولات اساسی زندگی بشری شده است. به عبارتی، فضای مجازی در حال ایجاد تمدن نوین بشری است که قابل قیاس با تمدن های گذشته نبوده بلکه پیشرفته تر، پیچیده تر و پویاتر است. فضای مجازی در بطن جهان مدر نیته شکل گرفته است. بنابراین جهان بینی حاکم بر آن و رسانه های فعال در آن هم دارای جهان بینی سکولار است و هم به تبع آن، ایدئولوژی ناشی از آن نیز ایدئولوژی سکولار خواهد بود. بنابراین، با تبیین مفاهیم، ساختار و سیر تطور و تحول رسانه ها در فضای مجازی، در اشراف و تسلط بر فناوری های مدرن با هدف پیشرفت هرچه بیشتر جهان اسلام تلاش می شود.

برای دانلود نسخه الکترونیک کتاب الگوی راهبردی رسانه های فضای مجازی در پرتو گفتمان ولایت فقیه به سایت طاقچه مراجعه فرمائید.

فصل اول: واکاوی مفهومی فضای سایبر

فصل دوم: مبانی و نظریه‌های رسانه‌های مجازی

فصل سوم: الگوی رسانه‌های فضای مجازی از منظر دین

فصل چهارم: ساختار رسانه‌های فضای مجازی

فصل پنجم: تطور و تحول در رسانه‌های مجازی

فصل ششم: مطالعه کشورها

فصل هفتم: رسانه‌های فضای مجازی در پرتو گفتمان ولایت فقیه

فصل هشتم: روندپژوهی رسانه‌های فضای مجازی معطوف به آینده.

فصل نهم: تبیین الگوی راهبردی

 

نویسنده کوشیده است با تدوین الگوی راهبردی رسانه ها در فضای مجازی به این مهم جامه عمل بپوشاند. بر این اساس در فصل اول به تبیین مفهوم جدیدی از فضای سایبری بپردازد و پس از ارائه مفهوم فضا و تطبیق فضای مجازی با آن، تعاریف اصطلاحی فضای سایبری، مفهوم فضای سایبری از نظر محققان و صاحب نظران، مدل های مفهومی مطرح در فضای مجازی، ویژگی های فضای مجازی و مفهوم زمان مجازی را به شکل جدیدی ارائه نماید.
با رونق گرفتن شبکه های اجتماعی، نقش کاربران معمولی اینترنت به مراتب پر رنگ تر و تأثیر گذارتر از گذشته شده است، به طوری که بارها رسانه ها توانستند در مناسبات اجتماعی افراد در فضای حقیقی تأثیر گذارند و نشان دهند که تأثیر گذاری آنها به فضای مجازی و اینترنت محدود نمی شود.
علی رغم اینکه شبکه های اجتماعی مجازی بیش از آنکه محل گفت و گوهای عمیق علمی و بررسی های دقیق افکار باشد، از تعامل های روزمزه ای تشکیل شده که معمولاً بر محور رویدادهای روز جامعه شکل می گیرد و آنچه در طی ماه ها یا سال ها فعالیت برای یک کاربر اتفاق می افتد، فرایندی عمیق و پیچیده است و درک آن نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد و ارائه الگوی راهبردی فضای مجازی مبتنی بر ارکان جهت ساز که شامل دکترین، سیاست ها، اهداف و همچنین محورهای ششگانه مدیریت راهبردی است به عنوان سند بالادستی این حوزه به شمار می آید و باید همه مسئولین خود را موظف به اجرای دغدغه های رهبری بدانند.
فناوری های ارتباطی و مخابراتی در کنار پیشرفت های رایانه ای اعم از سخت افزاری و نرم افزاری و ترکیب انواع فناوری ها، بایکدیگر، تحولات گسترده ای را در جهان کنونی پدید آورده است و عاملی جهت مطرح شدن فضایی غیر از فضای فیزیکی شده است که این فضا، فضای سایبری نامیده شده است.
نظریه های گوناگونی توسط اندیشمندان علوم ارتباطات پس از ظهور رسانه ها در جهان مطرح شده است. با تغییر فناوری ها و ظهور فضای مجازی این نظریه ها نیز دست خوش تغییراتی شده، مفاهیم جدیدتری ارائه شده است. قبل از بررسی رسانه های فضای مجازی به نظریه های مطرح در زمینه رسانه ها به صورت عمومی پرداخته می شود.
ظهور صنعت هم زمان با ارتباطات و رسانه های جمعی که منشاء ظهور جهانی شدن به معنای امروزی آن شده اند، بستر گسترده تری را برای تولیدات توده وار و جامعه توده وار فراهم آورده اند و عالم خیالی و مجازی را به عینیتی مجازی یا واقعیت مجازی تبدیل کرده اند. این تغییر ساختاری، عامل ظهور بسیاری از محصولات اساسی شده است و ناگزیر تغییر بنیادین آینده را نیز در چارچوب و ساختار جهانی شدن های مجازی و واقعی فراهم آورده است که می تواند محل تأمل و اندیشه قرار گیرد.
کارکرد اصلی رسانه تأثیر گذاری در جامعه است. موضوعات دیده می شوند، شنیده می شوند، به باور تبدیل می شوند و جزئی از رفتار را تشکیل می دهند. بر این اساس در خصوص تأثیرهای رسانه چنین فرض هایی قابل ارائه است.
کتاب الگوی راهبردی رسانه های فضای مجازی در پرتو گفتمان ولایت فقیه، نوشته رضا علیدادی، از سری کتب (پژوهشکده امنیت ملی) و توسط انتشارات دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی بچاپ رسید.

 

ارسال با ایمیل:

نظر شما :