تعامل بین حوزه های علمیه با نیروهای مسلح از برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی

۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۱
بخش های مختلف حوزه های علمیه آمادگی دارند در مسایل مستحدثه نظام، حوزه دفاع و امنیت و نیروهای مسلح به ایفای نقش پرداخته و مسئولیت انقلابی خود را به انجام برسانند. تعامل بین حوزه های علمیه با ارکان مختلف حاکمیتی به ویژه نیروهای مسلح از برکات انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
تعامل بین حوزه های علمیه با نیروهای مسلح از برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی

در دیدار رئیس دفتر مکتب و اندیشه دفاعی - امنیتی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با مدیریت حوزه علمیه مشکات حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی ابعاد مختلف اندیشه و نظریات دفاعی امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت ورود فضلا و طلاب به این عرصه علمی تاکید شد.

در این دیدار که معاونین حوزه علمیه مشکات و رؤسای میزهای پژوهشی دفتر مکتب و اندیشه دفاعی - امنیتی نیز حضور داشتند، سرتیپ دوم پاسدار دکتر عباسعلی فرزندی ضمن تشریح ابعاد مختلف مکتب دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی به بن مایه اصلی این مکتب که معارف اسلام ناب محمدی و اندیشه امامین انقلاب اسلامی با نگاه جامعه آرمانی مهدوی می‌باشد، اشاره داشتند.

رئیس دفتر مکتب و اندیشه دفاعی - امنیتی خاطرنشان کردند؛ در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، علما و فضلای حوزه‌های علمیه دوشادوش سایر ارکان و کارگزاران نظام به ایفای نقش پرداختند؛ و امروز بهره مندی از معارف علوم دینی به عنوان خاستگاه اصلی تفکر انقلابی که از ضروریات تدوین مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، از مراکز علوم دینی مورد انتظار است.

ایشان با اشاره به گستردگی علوم و معارف دینی در زمینه اندیشه و نظریات دفاعی - امنیتی، تمرکز بر انجام پژوهش‌های بنیادین و عمیق از منظر اهل بیت علیهم السلام، علما و اندیشمندان اسلامی در ادوار مختلف تاریخی و مفسرین قرآن کریم را به عنوان حوزه مطالعاتی مدنظر این دفتر در راستای تدوین مکتب دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار دادند.

در ادامه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی ضمن ابراز خرسندی از مباحث مطرح شده، تعامل بین حوزه‌های علمیه با ارکان مختلف حاکمیتی به ویژه نیروهای مسلح را از برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند و ابراز داشتند، بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه آمادگی دارند در مسائل مستحدثه نظام و نیروهای مسلح به ایفای نقش پرداخته و مسئولیت انقلابی خود را به انجام برسانند.

نماینده محترم مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری و استاد برجسته حوزه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص نقش و جایگاه، حوزه‌های علمیه به عنوان کانون اندیشه ورزی در پی ریزی تمدن نوین اسلامی، تمایل و انگیزه طلاب جوان در شناسایی عرصه‌ها و ابواب جدید علم به خصوص پژوهش‌های میان رشته‌ای با تمرکز بر نگاه فقهی به حوزه‌های مختلف علوم انسانی با رویکردی نوین را به عنوان موتور محرک تحول در نظام پژوهشی حوزه‌ها در راستای تحکیم پایه‌های رشد و تعالی حوزه انقلابی متذکر شدند.

مدیر حوزه علمیه مشکات با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های علمی طلاب این حوزه، انجام پژوهش در قالب مطالعات گروهی و یا تدوین پایان نامه‌های سطح ۳ و ۴ در عناوین مرتبط با مکتب دفاعی امنیتی را به عنوان محور تعاملی مورد توجه قرار دادند.

کلید واژه ها: دفتر مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی سردار فرزندی حاج ابوالقاسمی حوزه مشکات


نظر شما :