حوزه انقلابی، محور اندیشه ورزی و بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی

۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۶
اندیشه ورزی و نظریه پردازی به عنوان اصلی ترین شاخص حیات یک محیط علمی و نشانه پویایی تمدنی است. حوزه های علمیه از دیرباز خاستگاه اصلی کرسی های نظریه پردازی بر پایه درک صحیح از محیط پیرامونی بوده اند.
حوزه انقلابی، محور اندیشه ورزی و بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی

در دیدار رئیس دفتر مکتب و اندیشه دفاعی- امنیتی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی گرجیان، نقش محوری حوزه‌های علمیه به عنوان رکن اساسی اندیشه ورزی در جوامع علمی شیعی مورد بررسی قرار گرفت.

این دیدار که در محل مدرسه عالی امام خمینی (ره) در شهر مقدس قم صورت گرفت، سرتیپ دوم پاسدار دکتر عباسعلی فرزندی رئیس دفتر مکتب و اندیشه دفاعی- امنیتی با تشریح ابعاد و محورهای کلان مکتب دفاعی- امنیتی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به جایگاه ویژه حوزه‌های علمیه در پی ریزی تمدن نوین اسلامی اشاره کردند.

ایشان مکتب دفاعی- امنیتی مورد نظر را دربرگیرنده تمامی ابعاد مختلف قدرت اعم از: فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، زیست محیطی و علم و فناوری عنوان کردند و ابراز داشتند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر موارد فوق بعد فقهی حقوقی نیز لازم است مورد توجه قرار گیرد که بهره مندی از ظرفیت علماء، اندیشمندان و … مورد نظر است.

سردار فرزندی راه اندازی انجمن های علمی تخصصی در حوزه های دفاع، امنیت و حکمرانی با ماهیت و جوهره دینی را از برنامه های سازمان متبوع برشمرده و از همکاری اساتید محترم حوزوی استقبال نمودند.

در ادامه حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر گرجیان ضمن تشکر از گزارش ارائه شده، اندیشه ورزی و نظریه پردازی را اصلی ترین شاخص حیات یک محیط علمی و نشانه پویایی تمدنی دانستند و افزودند حوزه های علمیه از دیرباز خاستگاه اصلی کرسی‌های نظریه پردازی بر پایه درک صحیح از محیط پیرامونی بوده اند.

ایشان پاسخگویی به نیاز های جامعه و مسائل مستحدثه را از ظرفیت های اجتهادی دانسته و ایفای نقش در پاسخگویی به مسائل علمی مبتلا به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از اصلی‌ترین وظایف حوزه انقلابی عنوان داشتند.

این استاد حوزه‌، کرسی‌های نظریه پردازی را دارای قدمت طولانی در حوزه‌های علمیه معرفی داشته و در راستای شکل دهی انجمن های علمی حوزه دفاع و امنیت به عنوان اتاق فکر طراحی مکتب و اندیشه دفاعی- امنیتی منطبق با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی نکاتی را خاطر نشان کردند.

کلید واژه ها: دفتر مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی سردار فرزندی دکتر گرجیان حوزه های علمیه


نظر شما :