حوزه علمیه، محور تحول علوم و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی

۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۷
در دیدار رئیس دفتر مکتب و اندیشه دفاعی– امنیتی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با ریاست محترم پژوهشگاه معارج و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابعاد مکتب و اندیشه دفاعی – امنیتی اسلام و انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حوزه علمیه، محور تحول علوم و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی

در دیدار رئیس دفتر مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با ریاست محترم پژوهشگاه معارج و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابعاد مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی اسلام و انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دیدار که در محل دفتر ارتباطات حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار در شهر مقدس قم انجام شد، سرتیپ دوم پاسدار دکتر عباسعلی فرزندی ریاست دفتر مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی با تشریح ابعاد و محورهای مکتب دفاعی- امنیتی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به نقش بی بدیل علما و حوزه های علمیه در این راستا اشاره کردند.

سردار فرزندی با اشاره به ادوار مختلف تاریخی بعد از بعثت نبی مکرم اسلام تا دوران معاصر که به وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منجر شد، لازمه پیشبرد اهداف عالیه انقلاب را زمینه سازی تشکیل تمدن نوین اسلامی برشمردند. ایشان در این خصوص با ذکر عوامل و عناصر موثر در ایجاد این تمدن، نگاه رو به آینده با بهره گیری از علوم و تجارب روز بشری را از اصلی‌ترین لوازم قدم گذاری در این مسیر عنوان داشتند. در این راستا انقلاب اسلامی نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در تمدن نوین اسلامی و شکل‌گیری جامعه مهدوی به عنوان آینده محتوم بشری خواهد داشت که تدوین مکتب دفاع و امنیت جامع آن در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… با تمرکز بر منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی از اساسی‌ترین مسائل این حوزه خواهد بود. ایشان همچنین ضرورت شکل‌گیری انجمن‌های تخصصی در حوزه دفاع، امنیت و حکمرانی مطلوب اسلامی و همکاری شخصیت‌های حوزوی اشاره نمودند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمید پارسانیا ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری نگاه عمیق به مسائل راهبردی کشور به ویژه حوزه دفاع و امنیت و تمدن نوین اسلامی، تمرکز بر حوزه علمی و طراحی مسیر مطلوب تولید علم بومی مبتنی بر نظام معنایی اسلام و انقلاب اسلامی را عاملی مهم در دستیابی به اهداف گفته شده بیان داشتند.

ایشان تلفیق نگاه معرفتی با نگاه راهبردی در حل مسائل اساسی کشور از جمله دفاع، امنیت و حکمرانی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمردند.

رئیس مرکز ارتباطات حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فعالان عرصه دفاع و امنیت کشور آمادگی همکاری و مشارکت در جلسات اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی حوزه دفاع و امنیت را اعلام داشتند.

کلید واژه ها: دفتر مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی سردار فرزندی دکتر پارسانیا حوزه های علمیه انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی جمهوری اسلامی


نظر شما :