هشدارِ حماس به تعرضِ مکررِ صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۱ کد : ۲۱۵ اخبار راهبردی اخبار بین المللی
تعداد بازدید:۲۰۳۲
«ابوعبیده»، سخنگویِ گردان‌هایِ القسام، شاخه نظامی حماس شامگاه شنبه (۱۶ آذر ۱۳۹۸) با هشدار به صهیونیست‌ها اعلام کرد: «ادامه هتک حرمت به نمازگزاران و خادمانِ مسجد الاقصی و رفتارهایِ تحریک‌آمیز و خطرناکِ رژیم صهیونیستی علیه آنان، عاملی برایِ قیام آینده در برابرِ رژیم صهیونیستی خواهد بود و این اقدام مانند آن است که رژیم صهیونیستی هیزمِ آتشِ خشم مردمِ فلسطین را فراهم می‌کند.» ابوعبیده با بیان این‌که رژیم صهیونیستی مسئولِ تعدی‌ها به مسجد الاقصی است، افزود: «صبر ما در مقابلِ اشغالگران طولانی نخواهد بود.»
هشدارِ حماس به تعرضِ مکررِ صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

هشدارِ حماس به تعرضِ مکررِ صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

 

«ابوعبیده»، سخنگویِ گردان‌هایِ القسام، شاخه نظامی حماس شامگاه شنبه (16 آذر 1398) با هشدار به صهیونیست‌ها اعلام کرد: «ادامه هتک حرمت به نمازگزاران و خادمانِ مسجد الاقصی و رفتارهایِ تحریک‌آمیز و خطرناکِ رژیم صهیونیستی علیه آنان، عاملی برایِ قیام آینده در برابرِ رژیم صهیونیستی خواهد بود و این اقدام مانند آن است که رژیم صهیونیستی هیزمِ آتشِ خشم مردمِ فلسطین را فراهم می‌کند.» ابوعبیده با بیان این‌که رژیم صهیونیستی مسئولِ تعدی‌ها به مسجد الاقصی است، افزود: «صبر ما در مقابلِ اشغالگران طولانی نخواهد بود.»

هزاران تن از صهیونیست‌هایِ ساکن شهرک‌هایِ صهیونیستی، روز چهارشنبه (13 آذر 1398)، با حمایتِ ارتش اشغالگر قدس، به مسجد الاقصی هجوم بردند. پلیس رژیم صهیونیستی از سالِ ۲۰۰۳ از یورشِ صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی از طریق باب المغاربه حمایت می‌کند. تعرضِ شهرک‌ نشینانِ صهیونیست به مسجدالاقصی به امری روزمره تبدیل شده و رژیم صهیونیستی سعی دارد با این کار زمینه را برایِ تسلط کامل بر این مسجد و یهودی‌سازیِ آن فراهم کند. در تعرضِ صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی مقام‌هایِ رژیم صهیونیستی نیز شرکت دارند.

اخیراً «یوری آریل»، وزیر کشاورزی رژیم اشغالگر قدس، شهرک نشینانِ صهیونیست را در هتک حرمتِ مسجدالاقصی همراهی کرد. مسئولِ اطلاع‌ رسانیِ اداره اوقاف قدس در خصوصِ تعرضِ شهرک نشینانِ صهیونیست در سالِ 2018 میلادی اعلام کرد: «براساس اطلاعات اولیه در سال ۲۰۱۸، بیش از 29900 شهرک‌نشینِ صهیونیست به محوطه مسجد الاقصی یورش برده و موجب هتک حرمت این مکان مقدس شدند.»

براساسِ این گزارش، در سال ۲۰۱۷ نیز حدود 25600 شهرک‌نشینِ صهیونیست به این مکانِ مقدس تعرض کردند. با انتقالِ سفارتِ آمریکا به بیت المقدس در ۲۴ اردیبهشت سال 1397 و به رسمیت شناخته شدنِ حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان از سویِ دولت آمریکا، این رژیم مانعِ چندانی برای تغییرِ وضعیت مسجدالاقصی نمی‌بیند و تحتِ حمایت‌های واشنگتن، تعرض به مقدساتِ مسلمانان را تشدید کرده است.

منبع خبر: خبرگزاری مهر


نظر شما :